Assen 7 t/m 8 Mei 2011
 

Na Hockenheim was er nog al wat werk aan de auto om hem op tijd gereed te krijgen voor Assen. Ook moest de voorruit nu gemonteerd worden, wat ik nog steeds jammer en onbegrijpelijk vindt. Maar ja, de regeltjes!! De auto is weer als nieuw en ik kan voor de vrijetraining de baan op. Het gaat niet geweldig omdat de auto niet goed aanvoeld. Na 5 ronden valt de motor uit! Dit blijkt later een losse kabel te zijn. Maar de problemen zijn groter, er is iets met een schokdemper voor en speling aan een wiel van de achteras. Er moet flink worden gesleuteld en ik kan geen kwalificatie rijden.
De auto staat de volgende morgen weer gereed. De schokdemper gerepareerd en de gebroken ring als lager afdichting aan de achteras vervangen. Ik mag als laatste (34e) van start en bij de eerste bocht heb ik er al diverse ingehaald. De race verloopt verder goed maar na de helft voel ik dat ik weer speling op het achterwiel heb. Ik kan de race toch uitrijden en eindig op een 10e plaats overall en 3e in mijn klasse. Een prima resultaat na aldat gesleutel. Toch is het raceweekend hierna over. De problemen met de achteras zijn voor de tweede race niet te verhelpen. We gaan in de werkplaats zoeken naar een betere oplossing.

Er is geen verslag van dit evenement.