10 t/m 12 sept. GP. Classic Zandvoort
 

Het was een enerverend weekend, vrijdag met het vrijrijden zag alles er prima uit. De motor was nagekeken en gerepareerd na een uitgevallen klepzitting bij het laatste raceweekend. Meteen kwamen er goede tijden op de klokken. Toch werden de kingpins en bussen vervangen om te kijken of we de auto wat stabieler konden krijgen. Het resultaat voelt goed aan! Zaterdagmorgen, startte de vrijetraining, na een rondje of 8 viel ik uit: geen aandrijving meer.Op de tijdenlijst stond ik op een 3e plaats maar kon ik nog rijden??? Een spie van de aandrijving was gebroken en niet voorhanden. Dan zelf maar één slijpen, het lukt, maar ik kwam net iets te laat de baan op. En heb geen kwalificatietijd kunnen rijden, dus mocht ik als 31e starten.
S'middags om 16.00uur race 1. Na de start haalde ik er al diverse in en na 4 ronden waren er al 15 auto's achter me. Dan is ineens weer de aandrijving weg. Het lijkt het zelfde probleem, waarschijnlijk de zelf gemaakte spie. Bij controle is die nog heel, misschien was nu de andere kant stuk maar dat was niet het geval. Dat werd zoeken: is het de versnellingsbak, aandrijfas of koppeling?
Het bleek de koppelingsplaat te zijn, het hart zat los.
Dat werd weer een flinke klus en afwachten of ik de volgende dag kon rijden. Er werd gesleuteld tot in de kleine uurtjes en een sms meld: "je rijdt". Om 12.00uur starte race 2, na een geweldige start werd het één grote inhaalrace en eindigde ik als 5e overall. In mijn klasse haalde ik een 2e plaats met een 2.08 als snelste ronde. Een geweldig resultaat voor het Tachyon team. De nachtelijke inspanning was achteraf zeker de moeite waard.

Er is geen verslag van dit evenement.